Hemma hos oss

 
Här bor vi, i alcudia! Dock inte vid x-et utan mer vid bokstaven Ä. 
 
 
Våran gata :) och vårt hus till vänster. Jag såg till och med när googlemaps bilen åkte runt men jag var inomhus så kom inte med på någon bild tyvär.
 
Vi bor i en lägenhet med 3 sovrum, det är Inakis föräldrar som äger den så vi hyr den av dem. (Dem bor nu på fastlandet mellan Valencia och Barcelona )
 
det första man kommer in i när man stiger in i vår lägenhet är vår pyttelilla hall, en kvadratmeter kanske? Jätte jobbigt att komma igenom med vagnen.
 
 
När man tagigt sig igenom dem två stegen i hallen så tar man dörr nummer två (väldigt ljudisolerande) och så kommer man in i vardagsrummet som också är där vi äter mat :) när det är för kallt för att äta ute iallafall.
mest nöjd är jag med vår soffa som vi fyndade till värsta pangpriset, 290€!! Vilket kap, på den möbelaffären i festivalpark om någon undrar.
 
 
Tar man dörren till vänster av spegeln så kommer man in i el halway, vad heter det på sVenska? Korridor kanske. Iallafall så leder den till dem tre sovrummen, toaletten, köket och en garderob.
 
 
Bakom mig på bilden går man in till toan, den är liten så det är tur att vi är en liten familj för det mesta ;) 
 
Nästa rum är Leonards, som just nu är totalt KAOS haha så ni får se gamla bilder tills det är redo för nya ;)
 
 
Andra rummet är fulrummet som jag kallar det, här har vi inte gjort någonting alls! Jag ändrar mig hela tiden om vad vi ska ha där men det kommer att bli något slags förvaringsutrymme, lite walkincloset / gästrum.
Får bli en miniatyrbild för jag blir stressad av att bara se de !! haha dörren hålls vanligtvis stängd. Nu sover Inakis pappa där,
 
 
 
tredje rummet till höger är vårat sovrum, enkelt men harmoniskt! Jag som har målat garderoben, lite ojämt men jag är ändå stolt.
 
 
och sist har vi då hjärtat av hemmet! Som inte riktigt är hjärtat här, litet och konstiga färger gör att det inte riktigt är mitt favoritrum. Men det funkar fint och jag gillar det! Vet inte varför det är så små kök i nästan alla hem här i Spanien? längtar tills jag blir rik och ska köpa mitt strandhus, då ska jag ha ett gigantiskt kök, med vitt och rostfrittstål! Och spegelmosaik <3
 Ser jätte fult ut på bilderna med massa diskad disk osv men det är alltid kaos överallt nuförtiden..
Ni får se den oslipade sidan av mig
 
Tänker måla denna stol i någon trevlig färg, kanske turkos? Och ja, jag är beroende av påsklämmor.
 
Dörren i köket leder till skräprummet haha det är inte heller färdigt, nu när Inakis pappa åker hem så ska han ta med sig alla möbler som ni ser på bilden och sen har jag inte riktigt någon plan egentligen. Det ska va lite tvättstuga typ, eftersom tvättmaskinen och torktumlaren är där. Kanske någon praktisk bänk osv.
Usch så hemskt...
 
 
lyckas man ta sig igenom skräprummet utan att dö fuldöden så kommer man ut på terassen som är helt okej nu! Men den ska bli finare, tror jag har för mycket idéer. Vart ska man börja liksom?
 
Stökigt.. Haha kunde ju ha städat men dem höll på att laga mat så det kändes onödigt, sladden är till tvn som alltid måste va igång hela tiden, karlar...
Lycklig diskare
Jag är typ lite kär i min bouganvilla, planen är att den ska klättra upp på pergolans tak och bli som en blomstergrotta 😍 
 
 
Så det var vårt hem :D nu har ni en klarare bild om hur vi har det, kommer uppdatera alla förändringar! Det tar ju tid att bygga ett hem men visst är det kul. Saknar dock massa möbler och saker som jag har i Sverige, om vi är helt hundra på att stanna om något år så får jag kanske hitta någon lösning att få hit allt :) om du planerar att åka från norra Sverige till Mallorca med en lastbil kan du ju gärna höra av dig ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ååh vilken fantastisk idé med blomstergrottan! Älskar också den blomman! Fint ni har det, du har gjort ett bra jobb! :-*

Svar: Ibland är man inte så dum ändå 😏 haha ;) ja Gud den är verkligen To die for! Särskilt när dem har växt sig jätte stora och fina, vet dock inte hur länge det tar :( hoppas det går ganska fort iallafall. Tackar sötnos :*
Nadja på Mallorca

2014-06-01 @ 17:58:24
Postat av: mamma

Verkligen fint. 38 dagar kvar 😁

Svar: 37 😍😍 wuhu!!!
Nadja på Mallorca

2014-06-01 @ 19:41:10
Postat av: Moster

Så fint ni har det!

Svar: Tack min fina moster 😘😘
Nadja på Mallorca

2014-06-01 @ 20:00:56
Postat av: Anonym

Så fint ni har det <3

Svar: Tack <3 😘
Nadja på Mallorca

2014-06-01 @ 21:07:20
Postat av: Naima

Så himla fint har ni det! <3 <3 saknar dig massor!!

Svar: Tackar ;) Jag saknar dig med finis!!!!! ❤❤ jätte mycket! 😘
Nadja på Mallorca

2014-06-01 @ 22:34:30
Postat av: Julia

Åh vad mysigt! Ska bli superspännande att se irl när vi kommer. Inte länge kvar nu!! :D <3

Svar: I knooooow!!! Jag är så taggad 😍 kommer bli apmysigt!! ❤❤
Nadja på Mallorca

2014-06-01 @ 23:14:49
Postat av: linnea mattfolk

super fint! kram från linnea

Svar: Tack sötnos :*
Nadja på Mallorca

2014-06-03 @ 15:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0