"Wake up every morning with the thought that something wonderful is about to happend"

 
 
Ingen sovmorgon här inte :) även om jag skulle velat så väcker såklart grannens hund mig med sitt vackra schäfer skäll, vår granne är riktigt dum i huvudet! Han jobbar på en fiskebåt och börjar jobba vid 4 på morgonen då släpper han ut hunden att va ensam hela dagen och då börjar han skälla/ yla vid halv 5 idag väntade han ända till 6... Sen är han borta hela dagen ibland ända till 11 på kvällen, då är det ett konstant skällande från morgon till kväll, härligt!!
Vi har försökt prata 100 gr med han vänskapligt men inget har hänt så vi åkte till polisen i lördags och gjorde en sån där djuranmälan. Innan det sa vi det till honom och då fick han värsta anfallet och blev jätte arg och skulle slå Inaki.. Liknande saker har hänt med andra grannar också, precis när vi flyttade in så hotade han att slå våran granne som är en kvinna?? Så då var polisen här, så jäkla sjuk människa!
Hur som hellst så hoppas jag att dem gör något - har man hund ska man ta hand om den! Samt visa respekt för sina nära (särskilt när hon är gravid och redan har svåra sovproblem POR FAVOR)
känns skönt att ha en stabil granne :)
 
Iallafall så har jag sån possitiv energi idag att detta uppvaknande inte ens stör mig utan tvärtom en anledning till att fånga dagen!
tänkte hoppa in i duschen och sen promenadbyxorna till oldtown marknaden. Wup wuup!!

Kommentarer
Postat av: Emma Broberg

gott!

Svar: Oja :D hallon gör allt gudomligt!!
Nadja på Mallorca

2014-01-28 @ 08:13:11
URL: http://emmabroberg.blogg.se/
Postat av: farmor

Här blir det inga sköna promenader idag lite aningen för kallt. det var - 12,4 då jag gick ut med killarna som dock inte skäller så tidigt...haha
Dom skäller bara på de som kommer in men tystnar då dom får hälsa. Idag är det 2 månader tills vi börjar lasta bilen. Den 29 mars åker jag neråt.

Kraaaaam från oss

Svar: Brrr vad kallt!!! Hoppas ni överlever <3Haha nä det hoppas jag ;) lite småjobbigt som sagt!
Ååh vad kul och spännande farmor :D det kommer bli super bra!!
Nadja på Mallorca

2014-01-28 @ 10:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0